tisdag 22 februari 2011

.:luftballonger av ägg:.

Kom flyg, flyg en tur högt upp i det blå. Nudda molnen, säg hej till solen!

Jag drömmer oändligt mycket, drömmar är något som är alla människors rättighet. Det finns inga rätt eller fel... Man får drömma, göra verklighet av sina drömmar eller bara låta dem finnas där i ens medvetna.
Snart kommer påsken, min tanker är att skapa en blogg med skapandet i centrum. I centrum ska inte jag stå. Men jag ska vara ärlig här och berätta lite hur det kan gå till när jag drömmer.
För att ge er lite inblick i mina tankar. 

Nästan allt kreativt som kommer i min väg, funderar jag över, iakttar , skapar utifrån dess form och gör något utifrån mina tankar.
Det var påsken som stod för dörren denna gång, hälsade hej och nu var det till att skapa. Fina papper från Pion Design för SWE.
Ville göra något och kom på att påskäggen faktiskt hade formen av en luftballong, som sagt med lite fantasi..

Med hjälp av den fina formen gjorde jag ballonger att pryda mitt hem med, påsken är några vändor bort -jag vet, men tiden går snabbare än man tror!

Dessa ballonger var en prototyp, nu ska jag göra fler ägg och fylla korgarna med mina rara små och stora barn. 4 små ballonger ska pysslas till påsk, foton på barnen minskas ned och figurklippas.
Hoppas att ni fångas av mina drömmar, att ni tar en flygtur och gör egna.
Å snälla raraste, glöm inte att låta mig få se, om jag inspirerade dig!

Ha en fin fortsatt vecka
/Åsa