onsdag 1 september 2010

en ♥ rolig höst till mötes





Wii visst känns det lite som höst ute, kylan som möter dig på morgonen, mörkret som gör det ok att tända levande ljus.
Det är start för skolkillar att få återvända till skolan, bönan flyttar upp till stora avdelningen på förskolan och lilla karamellen är inskolad på avdelningen trollet OCH för mig att få jobba.

Efter att spenderat sommaren med att söka 1 jobb jag verkligen ville ha, intervjuer, arbetsprov, intervju osv..så fick jag det fantastiska jobbet!
Man tror ju inte det är sant, bättre än att att vinna drömvinsten...jag vann ett spännande kreativt jobb!
Längtar så tills jag får börja....

Jag firade jobbet med att köpa en så fin tunika från ME&I, Det står där så fint - Learn from Yesterday, Live Today, Hope for tomorrow.
Det var det enda jag köpte därifrån för jag har personligen tröttnat på deras för dyra likadana barnkläder. Men jag tror att kanske me&i + cecilia blankens kan bli ett spännande samarbete, så jag inväntar det släppet.

Blir det färg i garderoben till barnen blir det från Nova star!

Måste bara få tips om prisvärda, sköna och ljuvliga kläder från POMPdeLUX som idag släppte så fin höst och vinterkollektion.. Det har så fina chinos och mysiga klänningar, tunikor osv..

Som sagt, hösttider innebär mycket inköp och uppdateringar i garderober då småfolket växer som det vackraste ogräset. Vi lyckades faktiskt hitta massa fint på Stadium som har öppnat en outlet i Arninge. Galet bra priser för overaller, regnkläder, skor. Viking vinterkängor 300:-, overaller 200:-, regnställ för 200:- Goretex skor som andas och är vattentäta för 200:-, Puma zip tröjor 100:-....
Så jag kan verkligen rekommendera att man kollar in där!


Så tillbaka till verkligheten, jobb, förskolor, skolor och helger i det röda lilla torpet på landet♥
Det är en spännande höst framför mina fötter.

Kärlek!
/Åsa

foton från nämnda företag som absolut inte sponsrar mig